Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Monday, October 19, 2009

Tetamu


Tetamu yang hadir... alhamdulillah

Bersama tetamu sambil melayan Amaar ...


Orang Kuat Majlis, Apai, Edi, Ayu dan Mak tersayang



Pilih Joe, pilih... macam-macam ada

Ni dia menu yang sempat dimasak, Mee Bandung, Nasi Ayam, Rendang ayam, Lemang & Nasi impit, Puding Jagung dan Rojak buah kesemuanya masak sendiri ..kecuali lemang. Puas tak terkata melihat set hidangan tu.. he he.. (baru je beli tu he he)


Alhamdulillah. sampai juga hajat kami adik beradik untuk masak dan bersama dan masa ni mengeratkan hubungan kami adikberadik.

Terima yang tak terhingga kepada Chef Normah, ibu tersayang. Mak memang cekap memasak. Mak masak Nasi ayam, puding jagung, rendang, ketupat dalam masa 1/2 hari boleh siap. Mee bandung dan Rojak menu wajib . Tak lupa juga buat adik-adik tersayang, Apai, Edi and Ayu.. majlis tak akan meriah tanpa kalian semua. Majlis bermula dari pukul 12.00 tengah hari hinggalah 10.00 malam.. tak henti-henti tetamu datang.

Bagai di janjikan, tetamu bersilih ganti..alhamduilllah masih lagi ada ruang untuk mereka duduk. Maklumlah, tak ada canopy then ruang yang agak terhad. Kuasa Allah, diatur segalanya. Pukul 12.00 dimulai dengan jiran-jiranku, kemudian rakan-rakan kerja adikku & suami, dan pukul 5.00 pula rakan-rakan Avon ku.. itulah kuasa Allah.. kalu niat yang jujur Allah akan permudahkan segalanya untuk kita. Alhamdulillah. Biarpun ada 3 majlis disekitar rumahku yang siap dengan Canopy namun jiranku pasti datang menjengah kerumah.... tapi adalah juga rakan ku yang tersalah masuk rumah.. mujur tak makan lagi...

Sekali lagi diucapkan terima kasih pada semua...

No comments: