Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Wednesday, October 27, 2010

Kari Ayam Kerisik


Cuba usahakan kita sentiasa solat 5 waktu secara berjemaah tidak dapat tidak satu waktu pun jadilah...dan amalkan wirid serta doa selepas solat kerana wirid ini boleh menghidupkan hati yang mati dan ia juga boleh mendatangkan perasaan ingin memusabahkan diri . Jangan ajar diri kita melengah2kan solat 5 waktu kerana ia... akhirnya mampu membawa diri kita ke arah mengabaikan solat.

Ku berterima kasihkpd seorang hamba Allah, yang telah menyentuh hatiku untuk giat menuntut ilmu Allah. "you know my abang tak? his hakim so lain kali kalu tak tahu pasal bab llmu agama ni jangan pandai2". Suhanallah, bukan kah kita ini kita sebagai Khalifah di muka dunia ini sesama mengingati dan berpesan-pesan agar kita mencari kebenaran Allah. Semenjak dari itu, pengajian di Mawaddah akan ku gagah untuk hadirinya..

Sumber - Kak June
/fuzidss

2 comments:

hana said...

tengok lauk2 akak semuanya menyelerakan.... waduhhh..pagi2 dah lapa..

fuzidss said...

Salam Hana.. la ni akak subuh dah bangun & masak sebab my Alif tu demand macam2. tu laa subuh2 dah mengupdate my blog ni. tapi memang best la masak subuh ni, sungguh nyaman tanpa gangguan si kecik Amaar tu