Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Saturday, February 11, 2012

Cuba Teka Apa di dalamnya?



Pada 10 Haribulan seperti biasa tepat 6.00petang memang waktu ini didalam kereta menuju pulang.. Tetiba deringan handphone Nokia 63 ku berbunyi.Ku lihat kanda.." I ambik Amaar tau" hummm.. I can smell something..... anyway I just drive.....

Sampai sahaja tengok Alif dengan pakaian nya berseluar jin..apa lambat sangat ibu. Huhh..ibu balik macam biasa jee. Bila ku buka pintu.. Si kakak jerit "ibu..malam ni tak payah masak kita makan PIZZA okay... kata si Anis yang kelihatan agak manis dan ceria hari ni dari meja makan..Okk ..Wah siap ada kek lagi. That's great. Sebenarnya perutku ni kenyang sesangat namun ku gagahkan juga. Ibu, dah kenyang dah? Tanya Adam...Hummm ??? Kakak pun terkial-kial mengambil something dibawah meja" Nah ibu, Abah tadi ambil half day, dia ajak kami pi cari ni..." apa lagi senyum sampai ke telingalaa.Woww, is not easy for my husband nak ambil half day but today merupakan pengorbanan yang amat besar. Alhamdulillah terharu bukan kerana hadiah tetapi kerana usahanya ingin bersama-anak mencari sesuatu buat isteri tercinta dan ibu kepada anak-anaknya.

Bila di buka kulihat BB.. terkedu kerana memang tak menjangka kerana aku masih sayangkan Nokia 63 yang bagiku sudah cukup lengkap. " kenapa BB? tanyaku pada Adam. " ya laa, adik-adik ibu, pak ngah, Cik Ayu, Maklang dan cik Idah semuanya pakai BB, ibu je sorang pakai Nokia lama tu.. So lepas ni ibu boleh BBM dengan diorang Ok..

Tersenyum dengan kata-katanya yang penuh makna tersirat. Tujuan yang sangat baik kerana perihatin ibunya yang banyak masa di talian hanya dengan adik-adik dan opahnya. Sangat observe akan ibunya. Itulah hubungan kami memang rapat kebelakangan ini, berkat pengajian kami bersama di kuliah talaqi mengeratkan lagi hubungan kami dan melembutkan hatinya yang sebelum ini agak nakal.Bagaikan nak mengalir air mata mengenangkan kata-katanya.

Terima kasih semua, ibu sangat hargai and I loveeeeee you all. Bergenang





/fuzidss

No comments: