Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Thursday, September 18, 2014

Jalankan Peranan Maka Tertunailah Hak



 
 
Mulai Semalam Aysh jalanan hari-hari kembara. Aysh akan menemanai ibu untuk satu perjalanan setiap pagi dan petang memandangkan Aysh akan dijaga oleh OPAH. Menikmat nikmat subuh kerana kami bertolah seawal 6.45 pagi.
 
 Moga kehadiran Aysh tidak menyusahkan opah wahai puteriku. Moga Aysh menjadi anak yang solehah dan mudah untuk opah menjaganya. Sayang ibu memang berat benar untuk menyerahkan pada opah namun ibu tiada pilihan buat masa ini. Moga perjalanlan ini menjadi ibu lebih kuat mengharungi hari-hari mendatang sebagai ibu yang berkejaya dan dapat memenuhi kerja-kerja khidmad masyarakat. Ibu berharap Aysh dapat membesar bersama kesibukkan ibu menjalani peranan ibu sebagai ibu, isteri, sahabat, anak, kakak, guru dan banyak lagi peranan ibu. Aysh adalah pendorong ibu.
 
 Bila berdepan dengan ujian barulah ibu mengetahui bahawa manisnya bersama Aysh sambil berdepan dengan kerja-kerja rumah. Rutin perlu dianjakkan lebih awal seawal pukul 5.00 pagi. Yang amat mengharukan abah memainkan peranan dengan membantu. Orang yang berjaya dalam kehidupan adalah orang yang banyak memberi. Jangan bertanya hak jika ingin bahagia banyaklah memberi dengan menjalankan peranan maka tertunailah hak. Abah jalankan peranannya maka tetunailah hak ibu sebagai isteri... terima kasih ibu ucapakan kepada semua yang memberi


 
Lihatlah jika kita banyak memberi maka Allah permudahkan lihatlah .. luar biasa hasil tuaian untuk Aysh. Besarlah sebagaimana anak-anak lain. Ibu akan senantiasa berada bersama mu sayang memerhatikan tumbesaran mu sayang.


No comments: