Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Tuesday, December 29, 2009

Sesaat Pun Amat Berharga Buat Ku Kini




Hari ni dapatku kembangkan kepada sahabat. Alhamdulillah, seorang sahabat lama memang amat teruja kerana setelah diberi Demo password beliau yg tak sabar2 mencuba dan approach rakan2 yang lain. Hebat sahabatku ini Manakala sahabat yang berada diperantauan yang selama ini hanya berkawan di alam maya berminat kerana baginya ini yang beliau cari selama ni. Kuterangkan padanya dan InsyaAllah beliau akan suscribe bila balik nanti. Dan tanpa dijangka seorang anak muda datang padaku, Kak saya tahun depan banyak comittmen macam saya counter ni kak.Dengan senyuman aku menjawab meh akak tolong. Ikut akak jee dulu..beliau setuju. Ya Allah benarlah sesugguhnya pabila kita bersungguh2 berusaha Allah akan tunjukkan jalan bagi kita.

Balik lambat sampai kul 6.30 namun ku teruskan langkahku kedapur. Hari ni Ikan Tahu Goreng Berlada Hijau dan Ayam brocoli. Setelah suap anak-anak aku hantar mereka mengaji. Moga jadi anak yang Hebat Dunia akhirat. 8.00 naik keatas tunaikan kewajipan. 9.00 masa dengan anak-anak memantau mereka buat online education .. ya Allah ibu pun banyak perkara tak tahu... sesungguhnya ibupun belajar. 10.00 selesai semuanya dan malam ni dah tak terlarat lagi aku perlu rehat kerana esok ada agenda yang menanti. Hari yang penuh bermakna bagiku. Aminnn


No comments: