Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Sunday, January 3, 2010

Baikilah Segala Urusanku

Sebaris meja khas Buat Adam, Alif & Amir
Ruangan Buat Amir
Rurangan Khas Alif
Adam Afiq ketua bagi semua bujang2ku
Ayam Pandan Thai buat Suami tercinta. Hari ni tak sempat nak kemana2

Hadiah buat suamiku

Doa yang menjadi amalan“Ya Haiyyum, Ya Qayyum, dengan rahmatMu daku memohon pertolongan. Baikilah seluruh urusanku, dan janganlah Engkau serahkan diriku ini kepadaku walaupun sekelip mata” (Riwayat al-Nasai, dinilai sahih oleh al-Albani).

Moga Doa ini sering menjadi teman di sepanjang waktu. Di setiap kesempatan yang mulia, akan ku lafazkannya. Menjelang tahu baru, moga Allah memberkati umur kita dan membantu segala urusan kita. Kita tidak boleh menongkah masa. Kita tidak boleh menghalang putaran masa. Kita tidak boleh menghentikan masa. Kita tidak boleh keluar dari sistem masa. Kita tidak boleh mengembalikan masa. Namun kita boleh memohon kepada Allah agar masa kita diberkati. Mago dengan masa yang terhad ni dapat memberi semangat kepada anak-anakku untuk belajar. Anak yang dididik untuk kemas dari rumahnya, teratur pembelajaran akan menjadi anak-anak yang berfikiran positif dan memberi ruang pada ku untuk berbual2 dengan mereka. Sokongan dan dorongan akan menolong dalam mengembangkan rasa percaya pada diri sendiri. Mendidik anak untuk memperbaiki apa yang oleh diguna semula akan membiasakan mereka untuk hidup berdikari dan mendidik mereka agar tidak terus meminta. Terlalu cepat hampir masa berlalu dan jam telah menunjukkan jam 10pm. Hari ni disetiap masaku terluang bersama anak-anak. Memang tak ternilai rasanya namun aku lupa............today...

Today my husband turns 44 and I just wanted to take this opportunity to wish him a Happy Birthday, may Allah bless you with health, luck and wealth. I'm so blessed to have you as my husband and being a great father to our kids. .. sorry yang ... may be next time la kita pi dinner kat luar ya.

No comments: