Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Sunday, March 15, 2015

Ajaibnya Minyak Zaiton

 ihsan google

Firman Allah SWT.
"demi (buah) tin dan (buah ) zaiton. Dan demi Tur Sina (bukit Sinai) " Surah Al Tin.
 Minyak zaiton tulen  mengandungi sejenis antioksidan yang merangsangkan kesihatan dan meningkatkan tahap system immunisasi badan.secara umum
Khasiat buah zaiton merupakan anugerah Allah yang amat bernilai untuk dimanafaatkan kerana bukan sahaja ia disebut dalam al-quran malah pakar-pakar sains juga mengiktiraf keistimewaannya.
 
  •  Minyak zaiton Rayhanah berasal dari Euthopia yang merupakan Negara pengeluar minyak zaiton no 1 di dunia dan di kilangkan di Indonesia. Kelebiha minyak zaiton Gold adalah diperah menggunakan suhu yang rendah bagi mendapatka hasil khasiat yang tingg.
Antara kegunaan minyak zaitun (sesetengahnya adalah anjuran Sheikh Nazim al Haqqani):

1) Untuk awet muda, anti penuaan dan menyerikan wajah: Disapu di wajah sebelum tidur:

2) Untuk mengatasi masalah kulit muka berjerawat, parut atau melecur. Sapu pada jerawat dan parut.

3) Untuk pesakit lutut, athritis dan sendi-sendi yang sakit: Diletakkan di kapas lalu dibalut pada lutut (atau mana-mana anggota atau sendi yang sengal) sebelum tidur:

4) Gastrik: Dibaca ayat syifa' dan diminum sesudu satu jam sebelum makan apa-apa.

5) Masalah penghadaman, usus,sakit perut, cacing dan angin (gas dalam perut): Sama seperti di atas.
6) Dengan campuran sedikit garam, boleh menjadi ubat mujarab bagi penyakit gigi dan gusi.

7) Anti semua kanser,sakit jantung dan 1001 penyakit: Digunakan sebagai minyak masakan utama...(pernah tengok channel masak afc astro: semua minyak zaitun!!!!)

8) Melebatkan rambut: Dijadikan minyak rambut utama: Tahukah anda minyak zaitun adalah minyak rambut utama nabi saw!!!! Antara sifat nabi adalah rambutnya sentisa berminyak (dengan minyak zaitun)!!!


CARA MEMAKAN MINYAK ZAITUN


1. Mengambil secara berterusan sekurang-kurangnya sesudu 2 kali (23 gram) sehari (pagi sebelum sarapan,  dan malam sebelum tidur dan lebih baik lagi makan bersama madu).

2. Campurkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam setiap masakan.

3. Untuk menghilangkan parut bekas jerawat di muka, ratakan campuran dua sudu teh minyak zaitun pada muka, biarkan selama dua atau tiga jam dan kemudian barulah dicuci.

4. Untuk menghilangkan parut pada anggota lain di badan, ratakan campuran tiga sudu teh minyak zaitun pada anggota terlibat, biarkan selama dua jam,kemuadian barulah dicuci.

5. Jika boleh gunakan dalam masakan menggantikan minyak masak kelapa sawit.

6. Tambahkan dua sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan berminyak, bersantan, berlemak/kolesterol tinggi (kambing, lembu, kerbau atau udang). Kesemua lemak akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan.

No comments: