Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Tuesday, June 30, 2015

Day of Ramadhan at home- Day 13

Blacky yang hitam sekali semasa dikeliling adik2nya

 Hari ni sedang asyik membaca Al quran dan sedang bersedia untuk tunaikan solat Zohor dan sedang bercadang nak tunaikan solat Hajat buat sahabat, aku dikejutkan oleh Adam. "Ibu Adam terlanggar Blacky dan mati" jeritnya dari luar rumah. Bagaikan luluh jantungku dan berlinang dan terus terungkap kata-kata. Adam please don't drive my Viva anymore. Thats it.

Blacky merupakan peneman setia dikala ini. Setiap pagi beliaulah yang akan menemani diri untuk membersihakan pokok bungan dilaman rumah. Melompat-lompat riang disebalik rumput-rumput dan pokok kari dan akan setia meneman untuk setiap kali mengaji pastinya ada terbaring disisi.  Setiap kali sahur pasti suaranya yang nyaring kedengaran di luar Rumh memintan agar dibenarkan masuk.

Allahuakhar tak terbendung air mata ini dan dengan segera aku menyarungkan elekung untuk ku tunaikan solat dan bermunajat pada Allah agar diberi ketenangan pada diri dan kupanjatkan doa buat kak cik agar dipermudahkan VIVA beliau hari ini . Alhamdulillah selesai juz 10 sehingga 16 denrgan bacaan ini ku mohon pada Allah agar dipermudahkan usaha kakak ku dilancarkan perbentanagnnya. Debaran terasa semenjak dari Isnin lagi dan kulihat memang usaha yang diiringi dengan kasih sayang dari sahabat

Blacky yang pendiam ketika berama adik-adiknya

Kesayangan Aysh dan itulah reasonmua kami tinggalkan dia dan yang lain kami let go

Mula-mula tiba dirumah kesemua7 ekor .. cantik

Aysh paling asyik melayani anak-anak kuching ini

1 comment:

AMIIZAA said...

salams ramadhan

cantik-cantiknya:)
takziah juga:(:(