Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Friday, January 13, 2017

Kan Ditaburi Hari-hari sendiriku Dengan Senyum Tanpa Ragu



 Kepada aku yang menunggu  telah menunggu dan terus menunggu, kuatkan lah aku dan hebatkanlah pendirianku atas apa yang pernah ku ragukan. Ketika keraguan mendatang,  kuputarkan menjadi keyakinan.  Maafkan keraguanku, kelak kan selalu kutaburi  hari-hari sendiriku dengan senyum dan tanpa ragu. InsyaAllah jika saling menjaga dalam heningnya cinta, kita akan dipertemukan kembali dan mengikrarkan janji sesyurga...

Insyaallah hari-hari yang mendatang bersama sigenit kecil ini dan semakin bergaya namun ingatan terhadap abahnya masih terus kekal. setiap hari menatap handphone abahnya pasti dicium wajah abahnya . Her favourite gambar with her abah. Selalu akan dicium wajah abahnya. I will always tell her about a good behaviour of her abah. He  is a wonderful abah and the best in the world, no one can replace him.



 Pada 10 Januari 2017 maka genaplah 2 bulah saya didalam iddah dan genaplah 2 bulan pemergiannya. Masa begitu pantas berlalu namun seperti baru semalam beliau meninggalkan kami. Memang agak kepenatan  sejak, akhir-akhir ni di minggu pertama persekolahan namun alhamdulillah pada 11 Januari telah kami telah mengfilekan dokumen berhubung dengan faraid dan di depan pagawai Pendaftar di Mahkamah Syariah Shah Alam. Allah permudahkan urusannya pada mulanya agak keberatan juga pegawai pendaftar untuk menerima dokumen kami kerana prosedurenya kami perlu menghantar dokument untuk harta sepencarian memandangkan saya telah sempurnakan dokumen dengan  lengkap maka pegawai tersebut tidak teragak-agak menerima dokumen kami dan tarikh sebutan adalah pada 13 Febuari 2017.




 Borang seterusnya adalah borang  untuk pendaftaran harta sepencarian memerlukan lapan salinan dan berikut adalah segala butiran yang perlu dilampirkan.... Yessss insyaallah I can do it.. lets have a smile today..






No comments: