Mujahadah


Mujahadah adalah memaksa diri meninggalkan perkara-perkara yang boleh merosakkan jiwa

Monday, May 3, 2010

Jom Solat Jemaah

Sembilan petua daripada Rasulullah s.a.w. untuk mencapai doa mustajab. antaranya adalah ketika kamu mendengar ayam jantan berkokok pohonlah kurnia kepada Allah...... Dan pagi ini titik bermulanya perubahan dalam hidupku yang mana aku solat subuh berjemaah di hari weekdays sebelum ini hanya aku tumpukan hari weekend sahaja.
Ya Allah hari penuh hening ini aku dikejutkan oleh soalan dari seorang muslimah iaitu AJK disitu kak Leha. "Apa nama kamu selalu nampak kamu disurau tapi tak tau nama?". "saya Dayang Kak dan saya duduk di Kristal..jawab ku... "Kamu student UITM ke?...." waduhhhh awek muda kah aku sehingga aku digelar student lagi rasa nak terbang pagi ni..."Bukan kak saya Ibu beranak lima dan bekerja sepenuh masa... "ohhhh begitu ... nampak muda awak"?pujinya lagi ..HARI BEGITU INDAH UNTUK KU MULAKAN KERJA DI OFFICE

No comments: